Conversie

Wat houdt conversieoptimalisatie (CRO) in

CRO staat voor conversion rate optimization, wat vrij vertaald in het Nederlands het verbeteren van de conversie van je website betekent. Het is misschien niet het eerste waar je aan denkt bij online marketing, maar je conversie is van groot belang om je marketing en website winstgevend te maken. Zie het zo: Je besteed veel budget aan adverteren. Je advertenties zorgen voor webverkeer, maar leiden niet direct tot meer aanvragen. Dan kan het zijn dat je website niet goed is ingericht om bezoekers ook echt te converteren naar aanvragen en uiteindelijk naar klanten. CRO kan hier de oplossing zijn.

Hoe wij je conversie verbeteren

Bij CRO draait alles om data en inzichten. Door het gebruik van handige tools krijgen we een beeld van hoe de websitebezoeker zich bij jou op de website gedraagt en wat de reden kan zijn dat ze uiteindelijk niet converteren. Door de data te analyseren kunnen we de pijnpunten achterhalen en wijzigingen doorvoeren om de conversie te verbeteren. Dit kunnen aanpassingen zijn in de call-to-actions, verbeteringen in je formulieren, technische prestaties optimaliseren of bijvoorbeeld andere copywriting.

Waarom is het belangrijk

Zoals gezegd is het misschien niet het eerste waar je aan denkt wanneer je het hebt over online marketing, maar ervoor zorgen dat je website optimaal converteert, is van groot belang. Stel je voor dat jij nu 1% van al je websitebezoekers converteert naar een aanvraag. Met de juiste aanpassingen kunnen we dit percentage verhogen naar 2% of 3%. Een stijging van 1 of 2 procent klinkt misschien niet als veel, maar dit levert 2 tot 3x zoveel aanvragen op met hetzelfde marketingbudget! Dit kan het verschil zijn tussen geld weggooien of winstgevende campagnes.

Vrijblijvende websiteanalyse

Ben je niet zeker of het verbeteren van je conversie de juiste stap is? Wij helpen je graag met een vrijblijvende analyse van je huidige website en resultaten om te kijken welke winst er te behalen valt. Neem vandaag nog contact met ons op om te kijken hoe we jou kunnen helpen.